niedziela, 19 grudnia 2010

Rasizm XXI w. gorszy niż nacjonalizacja


Dla niektórych może się wydać kontrowersyjne, kiedy z chęcią przesłuchania swojej ulubionej piosenki wyskoczy im "Ten film zawiera treść od partnera EMI. Nie jest on dostępny w twoim kraju.". Niektórzy mogą nawet z wyrażenia niezadowolenia efektownie wyrwać monitor od komputera i zasilania i wyrzucić go za okno wrzeszcząc za tym "Jak to kur*a nie mogę posłuchać Kind of Magic?!!!!11onze". Jednak coś takiego jest nawet zrozumiałe. Według większości Amerykanów Polska praktycznie nie istnieje ;) .

Ale nie w tym rzecz. Nie chodzi mi o to już, że nie mogę posłuchać piosenek moich ulubionych zespołów jak Queen, The Offspring, czy Green Day. Blokady nałożone tutaj przez GB i US może i mają jakiś cichy (infradźwiękowy) cel. Nawet nie fatygowałbym się pisząc posta na blogu z tego powodu. Tylko powiedzcie mi, kur*a, za jaką cholerę EMI zablokowało w Polsce piosenkę "Mamona" zespołu Republika na kanale "rekonesansREPUBLIKI"?! Nie, nie żartuję, sprawdźcie sami:


Sytuacja, w której znalazła się piosenka jest o tyle absurdalna, że na oficjalnym kanale emimusicpoland, teledysk można normalnie, bezproblemowo obejrzeć:


 

Rozumiecie to? Bo ja nie za bardzo. Można by to tłumaczyć tym, że EMI chciało mieć na swoim kanale więcej wyświetleń teledysku, gdyby nie fakt, że nie jest to pierwszy wynik, który wyskakuje po wpisaniu frazy w wyszukiwarce YouTube.

Co sądzicie o tym wszystkim? Piszcie w komentarzach tudzież odpowiedziach ;) 

1 komentarz:

  1. Sądzę, że mnie bierze cholera i jak już to wiele razy pisałam, nienawidzę EMI Records. Zatłukłabym dziadów. Blokują wszystko, co jest możliwe, a jak nie całość, to chociaż dźwięk. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Moim skromnym zdaniem teledyski w sieci są formą promocji zespołu. Działania tej jakże wybitnej firmy napełniają mnie frustracją tym bardziej, ze za cel ataków obrała sobie przede wszystkim REM - konia rzędem temu, kto odnajdzie więcej niż 5 działających video (przynajmniej tak wyglądała sytuacja miesiąc temu).
    Dlaczego blokują Polskę? Na wszystkich bogów egipskich, nie mam bladego pojęcia. Ani my na biegunie, ani im stonki nie zrzucamy... chyba że to taki dodatek do promocji Mastercard (Visa-Mastercard, jarzycie? :/).
    Cholera by ich.

    OdpowiedzUsuń