piątek, 8 października 2010

Po co grać?

Niektórym tematyka, którą chcę teraz poruszyć może się wydać nudna, a nawet trochę niewygodna, ale tematykę tą warto poruszyć. Po co grać? Co nam daje gra?
Jako amatorski recenzent gier, najprostszym stwierdzeniem wydaje się być "Dla rozrywki i zabicia czasu w miły sposób". Ale czy istnieje szersza definicja?
Oczywiście, gry takie jak God of War, czy Alan Wake mogą służyć rozrywce tylko jednej osoby, ale co z grami komputerowymi jak Left4Dead, World of Warcraft, czy może też planszowymi jak Monopoly i Scrabble oraz terenowymi jak podchody, czy też prosty berek. Otóż każda z tych gier daje nam dziką satysfakcję z wygranej, czy też z samego braniu udziału w rozgrywce. Pozwala graczom w specyficzny sposób się zintegrować ze sobą, nawet czasem zaprzyjaźnić.
Ostatnio wziąłem wraz z klasą udział w grze terenowej-integracyjnej w konwencji survivalu, o której nie chcę się rozpisywać, gdyż nie chcę psuć zabawy osobom, które mogą to czytać i pochodzić z okolic Lublina. Stwórca gry jak i jej mistrz dał nam na sam jej koniec wybór. Czy chcemy poznać wynik, czy też nie? Na początku w głosowaniu wynik był 14vs.14 - głosowałem przeciw zobaczeniu wyniku. Jednak później stwierdziłem - czemu nie? - oraz wygłosiłem krótką mowę, że warto zagłosować na 'Jestem za', którą zresztą poparło kilka osób. W ponownym głosowaniu, przegłosowano ujrzenie wyników i wygrała jedna z grup. Był to sam koniec rozgrywki. Gdy już wracaliśmy do autokaru, który miał zawieźć nas do domu, zostałem jeszcze z kolegą, aby pomóc w przenoszeniu stołów. W trakcie, Mistrz Gry powiedział cicho, że przegraliśmy. Słowa te, męczyły mnie cały powrót do domu. I znów naszło mnie pytanie. Po co grać?
Czy gramy dla wyników, czy tylko po to, aby spędzić miło czas z nowo nabytymi przyjaciółmi? Czy gramy dla czystej rozrywki, czerpiąc z tego radość, czy też za wszelką cenę chcemy być najlepsi (przepraszam) powiększając sobie penisa? Gra to nie uzależnienie, gra nie jest również obsesją, czy też czystą ciekawością (która sterowała mną i moimi kolegami). Gra to zabawa. A prawdziwym wynikiem tej gry, jest poziom rozrywki, jaki nam dostarczyła i w miarę możliwości to, w jaki sposób spoiła grających w nią graczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz